aan tafel bij just-cook-ing

aan tafel bij just-cook-ing
wel zelf afwassen

zondag 13 februari 2011

Recept filodeegpakketjes met camembert vulling

Dit recept heb ik van Bernadette Jennings, waar ik bijelkaar maanden heb gelogeerd in Dublin. Zij bracht mij deels de liefde voor het koken, zij maakte altijd volvette dingen zoals chocoladetaart met ijs en chocoladesaus gemaakt van marsrepen. En dan gezien mijn zwakte voor Mars...... ben er kilo's aangekomen!
Dit recept is echter niks voor mij, want er zit weer kaas in. Wel ziet het er erg mooi uit en het is redelijk makkelijk. Veel werk, dat wel!


Dit heb je nodig:

pakje Filodeeg
olijfolie
camembert
abrikozenjam en sesamzaadjes
honing en pijnboompitjes

Zo ga je te werk:
  1. ontdooi het filodeeg, warm oven voor op 180 graden
  2. snijd de camembert in min of meer gelijke stukjes
  3. vet een velletje filodeeg in met olie, leg er kaas op en jam
  4. rol de kaas in meerdere laagjes van het deeg, vet steeds dun in.
  5. leg op met bakpapier bekleedde bakplaat
  6. vet op het laatst ook nog even in en strooi er sesamzaadjes overheen
  7. bij de andere helft van de kaas doe je er honing en pijnboompitjes in en bestrooi je met peper
  8. zet voor ongeveer een kwartiertje in de oven, tot goudbruin
Ziet er mooi uit en ik heb me laten vertellen dat het ook lekker is.
Je kunt ze warm en koud eten.
Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten