aan tafel bij just-cook-ing

aan tafel bij just-cook-ing
wel zelf afwassen

zaterdag 11 juni 2011

Recept 1 pinksterlunch Merguez venkel ragu (met gnocchi of pasta)

Lekker beginnen met voorbereiden. Heb alles in huis (geloof ik) en ik begin met  de merquez (omdat ik daar nu al zin in heb).
Dit heb je nodig:
2,5 eetlepel olijfolie
1 ui fijngehakt
3 tenen knoflook, fijngehakt
8 merquezworstjes
2 tl venkelzaad
1/2 tl chilivlokken
80 ml droge rode wijn
runderbouillionblokjes
500 ml gezeefde tomaat
bladpeterselie
peper en zout

  1. fruit de ui en de knoflook in de olie.
  2. voeg de, in grove stukken gesneden, worst toe. Heb je extra olie nodig, dan is nu het moment.
  3. is het een beetje bruin geworden, dichtgeschroeid? voeg dan de chili en het venkelzaad toe. Laat het twee minuten meepruttelen
  4. voeg de wijn toe en laat kokend pruttelen
  5. Ik doe er nu een bouillonblokje bij en zout en peper. Dit staat niet in het originele recept, maar ik wil meer smaak!
  6. Het pruttelt lekker door, dikt wat in en de smaken komen mooi samen, tijd voor de helft van de peterselie, de rest is voor later, eroverheen.
  7. Kook ondertussen de pasta of de gnochhi, giet af
  8. roer alles door elkaar voor je het opdient, garneer met de peterselie.
Lekker rood, maak het zelf zo pittig als je wilt, ik heb iets pittiger gedaan dan in het recept in de delicious. stond. Ik vind het erg lekker met pasta, maar maandag gaat ie over de gnocchi. Dan volgen de foto's.
Geniet? Ik hoop het.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten