aan tafel bij just-cook-ing

aan tafel bij just-cook-ing
wel zelf afwassen

zondag 12 juni 2011

Recepten Pinksterlunch Gorgonzola cheesecake met gepocheerde vijgen

Een nieuw recept voor mij, maar het ziet er mooi uit en ik dacht, dat wil ik serveren. Dat gaan we dus doen. Het komt uit de delicious van juni van dit jaar. Nog wel even lastig met de ingredienten, maar ik heb gewoon een oplossing gevonden. Ongezoete koekjes. MMM ik bedacht tuc, ook een soort koekje, en gezouten, met extra smaak voor de taart, denk ik dan maar.
Dit heb je nodig:
200 gr tuc
90 gr ongezouten boter
50 gr geraspte kaas
500 gr roomkaas
2 eieren
250 gr gorgonzola dolce in stukjes

vijgen (mag ook gedroogd)
500 ml rode wijn
kaneelstukje
100 gr donkerbruine basterdsuiker
1 eetlepel balsamico

rucola of kiemgroenten ter decoratie

  1. verwarm de oven voor op 180 graden
  2. maal de tuc fijn in de keukenmachine, voeg geraspte kaas toe, en de gesmolten boter
  3. vet een bakvorm in en bekleed met bakpapier
  4. duw het mengsel in de vorm en zet 15min inde oven
  5. laat afkoelen
  6. zet ondertusssen de wijn met de suiker en kaneel  op het vuur en breng aan de kook
  7. snijd de vijgen in stukjes
  8. voeg de vijgen toe aan het ingekookte vocht en laat 3 min pruttelen
  9. druppel de balsamico eroverheen en laat staan tot gebruik
  10. doe de roomkaas in een keukenmachine en draai glad, voeg dan de eieren toe en de gogonzola toe
  11. als de koek goed is afgekoeld, verdeel je het kaasmengsel over de koek, zet nog ongeveer 30 minuten in de oven
  12. laat goed afkoelen, daarnaa minstens 2 uur in de koeling
  13. serveer in blokjes met de vijgen en rucola
Ik ben benieuwd wat mensen ervan vinden, ik eet zelf geen kaas. Foto's en reakties volgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten