aan tafel bij just-cook-ing

aan tafel bij just-cook-ing
wel zelf afwassen

donderdag 31 maart 2011

Tapas: Kokkels met risotto in witte wijn saus

Kokkels vind ik mooi en ik wilde er graag eens iets mee maken. Nou dat heb ik gedaan. In de Delicious vond ik een leuk recept en op de haagse markt vond ik de kokkels. Dan nog chorizoworstjes vinden en de rest had ik gewoon nog in huis.
Dit heb je nodig:
1 kilo kokkels (heeel goed wassen, om al het zand kwijt te raken. Ik heb wel 7 keer gewassen)
4 chorizoworstjes (bij de ah te krijgen)
2 sjalotjes
knoflook naar smaak
basilicum in reepjes gesneden
groot glas witte wijn (droog, niet zoet)

Zo maak je het:
  1. snipper de sjalotten en fruit ze in de pan met wat olie
  2. voeg fijngesneden knoflook toe en direct erna de, in stukjes gesneden, rauwe chorizo
  3. roer flink en zorg dat de worst dichtschroeit
  4. voeg de gewassen kokkels toe en blijf roeren
  5. peper en zout erbij, wijn erbij en laat met deksel erop rap inkoken
  6. voeg op het laatst de basilicum toe
  7. verwijder evt kokkels die niet open zijn gekomen en dien op met wat extra basilicum


Geen opmerkingen:

Een reactie posten