aan tafel bij just-cook-ing

aan tafel bij just-cook-ing
wel zelf afwassen

zaterdag 11 september 2010

recept 4 caramelcakejes

Week 4
We proberen een recept uit uit de nieuwste DELICIOUS. Waarschuwing, het derde nieuwe recept en het resultaat laat weer te wensen over. Veel te wensen over! Wie heeft bedacht om dit recept in een blad te plaatsen? Ik vraag me af of het ook geproefd is. Het ziet er erg lekker uit, maar daar is dan ook alles mee gezegd.




Deze caramelcakejes vonden wij na de eerste keer uitproberen niet lekker, ze waren nog rauw en lichtbeige. Nogmaals proberen gaf een donkerder resultaat. Dat was beter. We hebben het dus een tweede keer uitgeprobeerd, omdat het natuurlijk ook aan ons kan liggen!?!?!?!!!!
De kleur beloofde wat, dus hebben we nieuwe borden gepakt, de room erop gedaan en een caramelcakeje erop geschikt. Mooie lepel erbij en jawel de inhoud loopt er zachtjes uit. Dat was een goed teken!
's Machtend bracht ik de lepel naar mijn mond. Dit moet wat worden.... Maar helaas, we eten weer een klef, naar niks smakend cakeje. Niet mijn ding, ook niet die van Justine. De enigen die een lekker toetje hebben gegeten zijn Dapper en Fien, die de bordjes met slagroom leeg mochten eten.

We geven dus ook niet het recept, dat is teveel moeite voor iets wat zo smakeloos was (ook al was het ontzettend makkelijk en is caramel is altijd lekker, zeker met boter en slagroom er door heen!! Helaas moest er ook bloem doorheen.) Deze keer heb ik het werk gedaan en dat was dus al reden genoeg om te twijfelen aan de uitslag. Net bekomen van een griepje liet ik me toch niet kisten en begon ik dus lichtelijk geirriteerd opnieuw. Heel precies het recept gevolgd en visueel was het dit keer beter geslaagd maar het was echt gewoon vies! 3x is dus geen scheepsrecht, tot nu toe is alles mislukt behalve de vorige keer toen Ingeborg een taart heeft gebakken die ze al eerder had gemaakt. Maar we zullen doorgaan, als was het maar voor de gezelligheid, de mojito's en de slechte tv programma's die we samen ondertussen bekritiseren dus.............. hasta la vista baby

Geen opmerkingen:

Een reactie posten