aan tafel bij just-cook-ing

aan tafel bij just-cook-ing
wel zelf afwassen

donderdag 16 september 2010

recept 5 De Allerlekkerste Brownies ever!!!

Hier ben ik even tussendoor. Het is donderdag en vandaag en gisteren ben ik thuisgebleven want ik heb de griep. En na een tijd slapen, op de bank hangen en uiteindelijk nog meer slapen en zo, was ik het zat en moest ik iets doen. Eerst stofgezogen en gewassen, de afwas grondig gedaan en wat was weggeborgen. Toen weer op de bank gaan liggen en toen was het tijd voor dit recept.


Ik kwam het tegen bij mijn paspoort, waar ik het heb gestopt in de vakantie. Bij mijn afscheid van de camping heb ik een assorti van chocoladegebak gemaakt en deze brownies waren een superhit. Ik ga ze straks maken, om morgen mee naar school te nemen. Hier komt het superrecept, ook ik heb het gewoon van internet geplukt:

350gr chocolade (de extra puur van de AH)
250gr roomboter
3 eieren
250 gr basterdsuiker (liefst bruin)
50 gr zelfrijzend bakmeel + 30 gr om de bakvorm te bestuiven
bakvorm 23x23 cm

  1. vewarm de oven voor op 160 a 170 graden
  2. vet een bakvorm van 23x 23 in met boter en bestuif met meel
  3. smelt de chocolade met de boter au bain marie
  4. mix de eieren in de keukenmachine, eerst zonder en daarna met de suiker, tot je een glanzende creme hebt
  5. roer de chocoladeboter door de creme
  6. zeef het zelfrijzend bakmeel en roer er doorheen
  7. stort in de  bakvorm en zet in het midden van de oven
  8. na ongeveer 30 minuten check je of de brownies nog een beetje vochtig zijn en dan haal je ze eruit. ze mogen niet helemaal droog zijn, dan is het effect van de brownies een stuk minder!
  9. laat iets afkoelen alvorens je ze in blokjes snijdt
Wil je deze brownies met wat extra variatie? Here we go:
  • voeg 75 gram grofgehakte pecannoten toe wanneer je de bloem door het beslag roert
  • maak een heerlijke fudgetopping die je op de afgekoelde brownies kan smeren. Dat doe je zo:
    smelt 150 gram chocolade met evenzoveel boter au bain marie. roer het goed, tot je geen boter meer ziet. Laat enigzins afkoelen en doe op de brownies. Laat volledig afkoelen voor je de brownies snijdt
Nog een tip voor de echte brownieliefhebbers onder ons. Wanneer je de bakvorm helemaal met bakpapier bekleed (niet de boter of olie vergeten, maar meel stuiven hoeft dan ook niet meer), krijg je al dat heerlijke gebak helemaal uit de vorm. Nog makkelijk schoonmaken ook. Wat wil een mens nog meer?
Later voeg ik foto's toe, maar dit recept, dat moet je proberen. Lukt altijd!

Dank voor de afleiding!
Ingeborg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten