aan tafel bij just-cook-ing

aan tafel bij just-cook-ing
wel zelf afwassen

zondag 26 september 2010

recept 8 bananentaartjes van Julius Jaspers

Justine heeft boeken van Julius Jaspers en hoewel ik hem helemaal niet ken, ben ik best bereid iets van hem te maken. Omdat ik bananen in overvloed heb, maken we vandaag minibananentaartjes uit de koelkast. Geen oven gebruiken deze keer.


 

Ik begin met het opzetten van de butterscotchsaus. 100 gr boter, 100 ml room, 200 gram bruine suiker en wat vanille essence in een steelpannetje en dan inkoken. Eitje!

Ondertussen 180 gram digestive koekjes in de keukenmachine tot kruimels draaien. We moeten 75 gr boter smelten en ik doe dat in de magnetron. Helaas ontploft  er t een en ander (k.t moet ik heel de magnetron schoonmaken en daar heb ik echt geen zin in). Nu eerst nog wat boter smelten en bij de koekjes doen.
De kruimels met boter gaan uitsteekringen en dan in de koelkast. Ik heb 6 vormpjes. 3 verschillende vormpjes zoals je op de foto straks kan zien.
De saus zet ik uit, even wachten en so you think you can dance kijken, dat vind Justine erg leuk en dan kunnen de bodempjes van de taartjes afkoelen.

Haal de vormpjes uit de koeling, maak een spiegel van saus op een bord, duw de bodem erop.
Spatel voorzichtig creme fraiche erop. Smelt in een koekenpan een klontje boter en snijd een banaan in plakjes. Bak tot ze bruin zijn en leg dakpansgewijs op de creme fraiche.

Wij vonden het lekker, hoewel het meer Justine's ding is dan het mijne. Ben namelijk niet echt van de gebakken banaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten