aan tafel bij just-cook-ing

aan tafel bij just-cook-ing
wel zelf afwassen

donderdag 11 november 2010

recept 12 stoofperen

Er moet een warm lekker gerecht bij. Ik doe stoofpeertjes. Gieser wilderman peertjes, heerlijk dit seizoen. Ik neem , onorthodocs, een platte pan, waar al mijn peertjes heel in kunnen, gewoon staand erin, want dat vind ik zo moooi!
Hier gaan we weer, dit heb je nodig:

2 kilo stoofperen
1,5 liter goedkope wijn
suiker
kruidnagelen
kaneel
balsamico
blokjes boter

  1. Ik schil de peertjes, maar laat ze heel
  2. schenk de wijn met wat balsamico de kaneel en kruidnagelen in de pan,
  3. Peertjes rechtop zetten, zorg dat ze onder de wijn staan
  4. zet op zacht vuur en stoof 3 uur, keer ze af en toe om ze mooi egaal te kleuren
  5. Zeef de wijn, doe het vocht in een andere pan en kook in met extra balsamico
  6. klop er kleine, koude blokjes boter door, tot een dikke saus. Verwarm weer samen in de pan, warm het lekkerst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten