aan tafel bij just-cook-ing

aan tafel bij just-cook-ing
wel zelf afwassen

donderdag 30 december 2010

Minigratins met knolselderij

Wil je "kleine moeite, groot effect"? Dan is dit echt een geweldig recept. Het komt uit de Delicious. maar niet alles kon ik krijgen, dus hier mijn aangepaste versie:

6 eieren, alleen het geel heb je nodig, maar bewaar de eiwitten
300 ml creme fraiche
300 gr geraspte oud amsterdam kaas
peper en zout
Knolselderij, geraspt
  1. eigeel met creme fraiche loskloppen met de mixer (ik ben blij met mijn kitchen aid en gebruik die, dat is makkelijk, die kan je alleen laten en zelf iets anders gaan doen)
  2. verwarm oven voor op 200 graden
  3. rasp de knolselderij, roer deze door het ei mengsel
  4. doe de helft van de kaas erdoor
  5. voeg naar smaak peper en zout toe
  6. vet kleine ovenschaaltjes in met olijfolie (ik heb 16 kleine bakjes gevuld en had nog wat over)
  7. verdeel het eimengsel over de potjes
  8. verdeel de rest van de kaas over de potjes
  9. zet 20 minuten in de oven
  10. serveer warm
Ik lust geen kaas, dus dit is niks voor mij, maar de gasten vonden het erg lekker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten