aan tafel bij just-cook-ing

aan tafel bij just-cook-ing
wel zelf afwassen

vrijdag 7 januari 2011

Bananenmuffin recept

Ik heb veel rijpe bananen. Kan het woord bijna niet meer schrijven! Maar goed, ze moeten op en daarom dit recept met nog meer bananen. Ik hoop dat er liefhebbers voor zijn.

30 gr boter
60 gr vloeibare honing
vanillesuiker
3 bananen
150 gr zelfrijzend bakmeel
1/2 theelepel kaneel
snuf zout
150 gr witte chocolade

  1. zet de oven aan op 190 graden
  2. smelt in een pannetje de boter met de honing en de vanillesuiker
  3. haal het pannetje van het vuur en voeg de plakjes bananen toe. Mix met staafmixer. banaan voor banaan, anders kan ie het niet aan.
  4. voeg de andere ingredienten, behalve de chocolade toe en mix nog eens tot een homogene massa
  5. roer de kleingehakte stukjes chocolade door het mengsel.
  6. doe muffinvormpjes in een muffinbakblik
  7. vul de vormpjes af en zet in de oven
  8. Bak ongeveer 25 minuten en haal dan uit de oven
  9. zet op rooster en laat afkoelen
ze zien er mooi uit en zijn goed droog, ik ben benieuwd of ze ook lekker zijn!
Helaas zakken ze wat in als je ze uit de oven haalt. Ik ben benieuwd of ze wel zoet zijn, maar er wordt enthousiast op gereageerd. Wel zijn de papiertjes wat vettig, dus de cakejes ook, denk ik.  Wel heb ik begrepen dat ze goed te eten zijn. Voor wie van bananen houdt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten